уеб дизайн
уеб дизайн

Уебсайтът ви е основа за много маркетингови дейности за промоция на стоки и услуги онлайн и достигане до настоящи и потенциални клиенти.

уеб дизайн
уеб дизайн
уеб дизайн
Статии
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Статии » Добър сайт - да, но как?

Добър сайт - да, но как?

  • Трябва да се съблюдава балансът между претрупването с информация и информационната липса. Ако има много богато съдържание, добре е то да се организира с търсачка (както и да се предостави карта на сайта), което значително облекчава потребителите;
  • Абсолютно задължително страницата трябва да се актуализира често. Актуализацията касае не само съдържанието, но и останалите елементи на уеб-сайта – дизайн, навигация, форми за обратна връзка, често задавани въпроси и т.н.;
  • Действа “правилото за осемте секунди” – ако потребителят не намери нещо ценно на страницата ви, той няма да я запомни или ще отиде при конкуренцията;
  • Структурата и съдържанието на посланията в уеб-сайта трябва да се съобразяват със спецификата на Интернет като медиа, а не да копират готови модели от реалността. Това е една от най-често допусканите грешки;
  • Повечето сайтове грешат с тъпотата на текстовете си, не дооценяват силата на думите. Потребителите очакват да прочетат това, което отговаря на техните възгледи за живота. И най-сериозната информация може да се поднесе по атрактивен начин. Отново трябва да се търси баланс между сериозното и развлекателното;
  • Необходимо е да се задържа вниманието на потребителя максимално дълго време, а това се реализира чрез т.нар. добавена стойност (Added Value). Нетизените трябва да се “примамват” напр. чрез игри, лотарии, викторини, анкети, конкурси, някакви ползи – талони, купони, демо версии на някои услуги, безплатен download на софтуер, картинки, скрийнсейвъри и т.н.;
  • Сайтът трябва да е потребителски ориентиран и “диалогичен”, да бъде уютен за потребителя, да му създава комфорт, така че да оставя положителни следи в паметта му (и дори да го “принуди” да включи адреса към списъка с добри места в Мрежата - my favorites);
  • Страницата задължително трябва да е ПОЛЕЗНА за потребителя, за да няма той усещането, че си е изгубил времето, посещавайки я;
  • Ако има възможност и спецификата на организацията го позволява, потребителят може да получи възможност сам да конструира страницата така, както би му била удобна за ползване. Това е известно като “персонализация” и дава изключително ценна информация за предпочитанията, нагласите и изискванията на потребителите. У нас само порталите Dir.bg и All.bg (а отскоро и Гювеч.bg) предлагат подобна услуга;
  • Препоръчително е уеб-сайтът да предоставя връзки към организации партньори, към различни медии, към услуги, които са полезни за потребителя. Напр. страницата на повечето доставчици предлагат връзки към интересни места в Мрежата, към Вицове, към безплатни пощи, изпращане на съобщения до пейджъри, SMS и т.н.