В работата си уеб агенциите и онлайн рекламните агенции често използваме множество специализирани термини. За Ваше улеснение предоставяме този кратък речник, който се надяваме да Ви е от полза. Ако не намерите думата или терминът, който търсите, моля пишете ни.
- CPM (от англ. Cost Per Mille) - цена за 1000 показвания.
- CPC (от англ. Cost Per Click) - цена за клик.
- CPA (от англ. Cost Per Action) - цена за действие, извършено от посетителя, например регистрация.
- CPS (от англ. Cost Per Sale) - цена на продажба.
- CPU (от англ. Cost Per Unique) - цена за клик на уникален посетител.
- CTR (от англ. Click Through Ratio) - съотношението между броя импресии и броя кликове, в процент. Счита се за един от факторите за ефективност на кампанията.
- Банер - носител на рекламата в Интернет пространството, най-популярната форма за онлайн реклама. Има решения за статичен и анимиран банер, като последните са Gif или Flash, както и HTML банери. За банерите съществуват и световни стандарти на IAB.
- Macromedia Flash - технология за уеб анимации и създаване на интерактивно съдържание. Използва се за изработка на банери, игри, интерактивни елементи на сайта.
- Rich media - технология за изготвяне на рекламни материали онлайн с включване на Flash, Real Audio, Real Video и други.
- Банер стандарти - международни стандарти за банерни размери, файлови размери и конфигурации, утвърждавани ежегодно от IAB.com.
- Импресия - показване - броя на показвания на банер или друга рекламна форма онлайн
- Клик - натискане - броя натискания на банер или друга рекламна форма онлайн
- Небостъргач - много популярен и ефективен вертикален банер с размери 120х600 или 160х600, съществува и във вариант "малък небостъргач" - 120х240.
- Поп-ъп - не много популярен за България онлайн формат - с отваряне на рекламата в ново малко прозорче.
- Профил на аудиторията - тип посетители на сайта, като възраст, пол, образование, местоживеене и други.
- Ротация - система за поместване на няколко банера на определена позиция в онлайн медиите. Пълният брой показвания е 100% и могат да се закупят например 25% или 50%.
- Статистика за рекламната кампания - данни от провеждането на рекламна кампания, като брой импресии, кликове, на базата на които може да се направи анализ на кампанията. Може да се следи и в реално време. Ние предоставяме статистика за рекламната кампания, в зависимост от включените формати и медии, по импресии, кликове, CTR, CPC, CPA, Брой уникални посетители, Географско местоположение, Дни от седмицата, Часови зони, Дни от месеца.
- Таргетиране - механизъм, позволяващ да се подбере от цялата Интернет аудитория само тази, която е необходима за конкретната кампания и да се показват рекламите или другите форми именно на нея.
- Текстови линк - линк само с текст, водещ към определен сайт, страница.
- Трафик на сайта - брой уникални посетители на даден сайт, подава се дневно, седмично и месечно.
- Уникален посетител - посетител, който независимо колко страници разглежда при посещението си на даден сайт се отчита от системата като един.