уеб дизайн
уеб дизайн

Уебсайтът ви е основа за много маркетингови дейности за промоция на стоки и услуги онлайн и достигане до настоящи и потенциални клиенти.

уеб дизайн
уеб дизайн
уеб дизайн
Статии
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 
 

Статии » Десетте най-често срещани грешки

Десетте най-често срещани грешки

Големи и тежки графични елементи

Зареждането на една графика (снимка, анимация, видеоклип) може да отнеме повече време, отколкото стотици редове текст. Бавното зареждане на страниците е най-големия враг на успеха в Интернет. Доказано е, че средният Интернет "сърфист" не чака повече от 4 до 6 секунди за зареждане на страница. Ако дадена страница се зарежда за повече от 6 секунди, тя губите около 80% посетителите си.

Никой не влиза в един сайт за да разглежда впечатляващите графики на дизайнера му. Ако една илюстрация няма сериозна причина да е на дадена страница, тя просто не бива да е там. В Интернет хората търсят информация.

Flash интродукции, мигащи и движещи се картинки и текстове

Времето, в което тези ефекти привличаха посетители и впечатляваха, е безвъзвратно отминало. Днешните "сърфисти" в Интернет са заети и бързащи хора, които търсят конкретна и лесно достъпна информация. Подобни ефекти се възприемат от тях като разсейващи, бавещи или просто досадни. 

В наши дни е много модерно да се правят така наречените "Intros" - лъскави, анимирани, изцяло графични входни страници, най-често изградени на Flash, в които единственото смислено нещо е бутонът "Skip Intro" (Прескочете интродукцията). Такива страници се възприемат от посетителите като глупаво, тормозещо и напълно излишно "допълнително щракване с мишката", делящо ги от истинската информация, която те търсят.

Да се сложи подобно препятствие още на входа на сайта е като да се сложи червен светофар. За разлика от шофьорите обаче, повечето от посетителите няма да дочакат да светне зелено. Те просто ще си отидат.

Липса на яснота и объркваща навигация

Липсата на яснота е също един от най-мощните фактори, отблъскващи посетителите.

Посетителят трябва да може с един поглед да разбере "за какво става дума" в сайта и какво той може да очаква от него. Ако не му се предложи тази яснота още от първата страница, посетителят няма да продължи да разглежда сайта и ще си отиде. А както се казва - конкуренцията е само "на едно щракване с мишката" от вас.

Посетителят също трябва лесно и бързо да може да разбере как да се движи в сайта. Затова  навигацията трябва да е възможно най-проста и ясна. Объркващите сайтове са мъртви сайтове.

Неработещи връзки и знаци "Страницата е в строеж"

(Under Construction)

Звучи невероятно, но за съжаление още се срещат много сайтове, в които цели секции просто не работят. Някои оправдават това с твърдението, че "в Интернет всичко е много динамично". За посетителя обаче това е като да бъде поканен на гости и той да завари табела: "още не съм се подготвил, елате някой друг път".

Никой не прощава подобно неуважение!

Правописни, граматични и печатни грешки в текста

За съжаление, прекалено много сайтове съдържат обилно количество такива грешки. Това не само подсказва липса на професионализъм, но и поставя под съмнение културното ниво на притежателя на сайта.

Не трябва де се изолзва само програма проверка на правописа (spell-check). Такива програми не могат да елиминират всички грешки. Напоследък доста характерно за сайтовете в българския Интернет е и незачитането на елементарни правила от граматиката на Българския език.

Това не трябва да се допуска!

Липса на ясна информация за контакти

Пропускането на такава информация неминуемо води към провал. Повечето посетители вече дори търсят "физически" адрес, а не само e-mail адрес. И, най-вече, не трябва да се разчита на успех ако се предоставят адреси от безплатни e-mail услуги като тези в yahoo.com, hotmail.com, abv.bg, mail.bg и други подобни.

Липса на ценова информация

Под предлог "да не се издадат на конкуренцията", много собственици на сайтове нарочно пропускат даването на ценова информация. Те очакват потенциалните им клиенти да вдигнат телефона и да ги попитат. А това просто никога не се случва.

Интернет е толкова голям, че ако дадена фирма не предостави на своите клиенти наистина всичката нужна им информация за покупка, те просто кликват с мишката и отиват в друг сайт (на конкурентен доставчик).

Текстове, изписани САМО С ГЛАВНИ БУКВИ

Някои хора смятат, че като пишат само с главни букви, тяхното "послание" ще "тежи повече".

Истината е, че такъв текст се чете с 60% по-трудно и повечето посетители възприемат това като че ли им се КРЕЩИ НА ВИСОК ГЛАС. Такива текстове дразнят и отблъскват.

Вредни елементи в дизайна

Трудно е да се определи един елемент като безусловно вреден. Все пак има неща, които като правило влияят отрицателно с присъствието си.

  • Музика, стартираща "без да пита" (особено вредно)
  • Анимирани обекти с непрекъснато движение в тях (особено вредно)
  • Тежки, разсейващи фонови изображения
  • Прекалено едри шрифтове
  • Прекалено дълги, "не свършващи" страници
  • Слаб контраст между текста и фона
    • Съдържание, което просто "не си заслужава"

      Всеки трябва да гледа на сайта си като на вестник или на списание. Хората купуват вестници и списания заради съдържанието им, не заради дизайна. И най-добрият дизайн не може да помогне на сайт, в който липсва полезна информация.

      Трябва да се предоставя информацията, която клиентите търсят.

      Източник: BGpro.com