Статии
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Статии » Класиране на Web Сайт в Интернет Търсачките
Класиране на Web Сайт в Интернет Търсачките
Класиране в търсачките за фирми като BMW, IBM, или Microsoft, не е от голямо значение, те са известни на своите настоящи и бъдещи клиенти. Но доброто класиране в търсачките на сайт благодарение на оптимален уеб дизайн и реклама в интернет, е огромен шанс на млади, по-малко популярни фирми и техните собственици да привлекат посетители и потенциални клиенти от нови и отдалечени пазари.
Как търсачките класират интернет сайт в своите резултати?
За да разберете класирането на сайт в резултатите на търсачките трябва да сте наясно с това как работят интернет търсачките, и запомнете, че най-важното нещо което робота (crawler) събира от всеки интернет сайт е текст. Щом получи заявка за търсене, търсачката претърсва своя каталог (index) и намира всичка страници съдържащи ключовите думи от това запитване. Търсачката сортира, според своя класиращ алгоритъм, тези страници по значение и изпраща списък с резултатите на потребителя. Какъв алгоритъм за класиране използва дадена търсачка и как точно работи е фирмена тайна. Все пак, главните търсачки следват някои общи правила.
Позицията на интернет сайт в резултатите на търсачките зависи основно от това колко често определена ключова дума е открита на този интернет сайт, и къде думата се появява на страницата. Често в класирането страници с ключови думи в заглавието се приемат за по-значими от останалите. За по-значим при класиране от търсачките се приема интернет сайт, съдържащ ключовите думи в началото, отколкото сайт на които същите ключови думи са по-близо до края. Търсачките приемат, че страници свързани с темата ще съдържат тези ключови думи в самото начало. Онези ключови думи разположени в началото на израза ще се считат за по значими в класирането от думите разположени близо до края му. Страници съдържащи ключовите думи в близко съседство получават по висок ранг в резултатите на AltaVista. Други полезни съвети за повишаване рейтинга на интернет сайт при търсене в индекса на AltaVista, може да научите от страницата Adding & Removing URLs на сайта им Faq For Webmasters. Технологията на Google за класиране на сайт обяснена на страниците Page Rank Information и Google Search technology.
Доброто класиране при търсене в директории зависи от доброто описание на сайта Ви. Тъй че, бъдете готови със сполучливо описание на сайта си, съдържащо най-значимите ключови думи преди да го заявите в някоя директория. Почти всяка интернет директория предоставя възможност за търсене по ключови думи за да осигури на посетителите бързо намиране на точния интернет сайт. Подобни търсачки търсят в базата данни на директорията съдържаща само заглавието и описанието на сайта, ето защо уместния подбор на заглавие и описание е толкова съществен. Забележете, че главните интернет директории разчитат на редактори, и те могат да променят заглавието и описанието на сайта Ви според правилата на съответната директория, ако изобщо решат да го включат.