Статии
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Статии » Разработка на уеб сайт - фотосесия
Разработка на уеб сайт - фотосесия
Преди известно време попаднах на тази серия от картинки, илюстриращи процеса на създаване на уеб сайт. Те показват отделните етапи на уеб дизайн и разработка по начин, който е лесно разбираем и като цяло забавен за разглеждане. Тази статия ще ви преведе през тези етапи, използвайки фотосите. Надявам се да ви хареса, а и ако ви помогне да разберете процеса на разработка, това също ще е добре :)
Преди всичко, трябва да се отбележи, че винаги има неограничен брой променливи, които могат да повлияят на работата по проекта. Поради тази причина, изпълнението на даден уеб сайт никога не е толко просто, колкото на фотосесията. Нещата могат да се преправят наново и отново, може да се наложи допълнителна работа по дизайн или програмната част, затова, моля разглеждайте статията само като пример за основната последователност, представена от опита ни на уеб дизайнери и разработчици.
Стъпка 1: Дискусия
Естествено, в началото на проекта има един свободен разговор с клиента. На този етап се уточняват основните рамки на проекта, какво е нужно да се направи, роли и отговорности, кой и до кога трябва да предостави материалите за сайта (текстове, снимки) и т.н.
Стъпка 2: Мозъчна атака
Уеб дизайнера трябва да си отговори на няколко структурни въпроса. Какво е важно за сайта? Какво не е? Какво трябва да има на всяка страница? В зависимост от големината на проекта, може да се направи схематична карта на сайта. Подготовката на такава карта е от съществено значение, ако се реорганизира каквото и да е съдържание.
Стъпка 3: Рамка на сайта
За да се визуализира идеята за уебсайта, трябва да се представи той като празна рамка съдържаща очертани навигация, функции и съдържание (все още без графики). Целта е да се изгладят проблемни моменти или да се открият липсващи елементи.
Стъпка 4: Планиране на съдържанието
На базата на направените рамка и карта на сайта, разработчика и клиента сядат заедно и планират бъдещото (текстово) съдържанието на сайта. Планирането на съдържанието и неговото написване са вероятно най-важната и времеотнемаща задача на клиента през целия процес. Наистина може да отнеме доста време.
Стъпка 5: Първоначален дизайн
Докато всичко това се случва, дизайнера може да работи върху базов дизайн на главната и на под- страниците.
Стъпка 6: Обратна връзка с клиента
Когато дизайна е готов, значи е време за съгласуване с клиента. Той трябва да прецени дали се работи в правилната посока и да препоръча евентуални корекции...
Стъпка 7: Преработка
...което вероятно ще означава преработване или доизпипване на някои неща...
Стъпка 8: Одобрение от клиента
...докато всички не останат доволни.
Този процес на работа - обратна връзка - преработка се повтаря на различните етапи на проекта. Освен подготвянето на съдържанието, този процес на съгласуване е другата главна отговорност на клиента.
Стъпка 9: Дизайн на допълнителни страници
Когато базовият дизайн е одобрен, може да се пристъпи към прилагането му за отделните раздели на сайта.
Стъпка 10: Потвърждение
Още веднъж всичко е проверено, преработено и накрая одобрено.
Стъпка 11: Създаване на HTML...
Вече може да се пристъпи към писането на HTML страници...
Стъпка 12: ...и CSS
...и украсяването им с CSS. (Е, можеше да стане и на една снимка, но малкия зелен робот е сладък, нали?:))
Стъпка 13: Представяне на клиента
И отново обратна връзка. Разработчика и клиента отново имат своят момент на работа - обратна връзка - преработка, за да изгладят и доизпипат нещата докато уеб сайта не бъде завършен.
Стъпка 14: Тестове
Завършващата фаза е тестването. Това е момента, в който сайта трябва да се прегледа основно за съвместимост с най-разпространените браузъри и изцяло проверен за грешки в съдържанието.
Стъпка 15: Тестове
На картинката пише "The End", но, естествено не става така - сайта трябва да се следи поне 10-ина дни след пускането си в интернет, в случай че се наложат промени или оправяне на грешки.
Превод: Милен Вучев
Photos by Yongfook