Статии
|
||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||||
Статии » Партньорски маркетинг / Affiliate Marketing
Партньорски маркетинг / Affiliate Marketing
Интернет Маркетингът има много и различни форми. Един от най-успешно прилаганите и пряко свързан с генериране на посещения на даден уеб сайт е т.нар. „Партньорски маркетинг“ (Affiliate Marketing).
Партньорският маркетинг функционира чрез т.нар. „Партньорска програма“. Партньорската програма се създава от собственици на уеб сайтове, т.нар. Търговци, които предлагат закупуване на продукти и услуги онлайн или желаят да увеличат трафика на своите уеб страници.
Партньорската програма представлява модел за разплащане с потенциални дистрибутори, т.нар. Уеб партньори, които използвайки рекламни носители на Търговеца (банери и/или текстови линкове), препращат посетители на страницата на Търговеца срещу фиксирано в условията на Програмата възнаграждение. Това възнаграждение се формулира по световно известния модел Pay-Per-Action, а именно – заплащане за Клик, Действие или Продажба.
Партньорската програма и нейните условия са публично достояние и следва да се популяризират колкото се може повече, с цел набиране на по-голям брой Уеб партньори. За тази цел по света съществуват т.нар. Партньорски мрежи (Affiliate Networks), които служат като посреднически платформи, обединяващи в едно Търговци и Уеб партньори.
Партньорските мрежи предоставят на двете страни следните предимства:
- Лесна и уеб-базирана администрация
- Надеждни статистики в реално време
- Контрол над транскациите и предотвратяване на злоупотреби
- Сигурност на разплащанията
- Популяризиране на Партньорските програми сред голям брой собственици на уеб страници
- Възможност за измерване ефекта от рекламата
В България също има сайтове от този тип, но все още не са достатъчно разпространени и използвани.