уеб дизайн
уеб дизайн
уеб дизайн клиенти

Изведнъж имаме коренна промяна в работата с интернет. Постоянно получаваме поздравления колко ни е хубав сайта. Може да се каже, че дори печелим повече, защото се записват деца от интернет. Сайта е лесен и удобен за ползване. Щастлива съм с новия ми красив сайт! Благодаря Ви от сърце!

Галя Иванова, Модна агенция Галиано
уеб дизайн
уеб дизайн
уеб дизайн
уеб дизайн
уеб дизайн
уеб дизайн

Фирменото присъствие в Интернет вече не е въпрос на мода, а на необходимост. Чрез него, освен просто представяне, напомнящо на визитна картичка, се постигат различни задачи - оптимизира се връзката с клиенти и бизнес парнтьори, продават се стоки у услуги, прилагат се значително по-сложни В2В и В2С модели. Всеки ръководител, който има в плановете си изграждане на подобно присъствие - корпоративен сайт или конкретен уеб проект, е добре да помисли по следните важни въпроси. От правилното им решение зависи успеха на начинанието.

1. Знайте защо
Много често решението за това да се създаде уеб сайт на фирмата не е добре мотивирано. Счита се, че просто е добре фирмата да има сайт. Това е доста неправилно. Сайтът следва да има своя цел, както и задачи с които да я постигне.

2. Знайте за кого
Важно е да се знае за кого се прави сайта, кои ще са предполагаемите посетители, за да може неговото изграждане да е съобразено с тях - като дизайн, функционалност, съдържание. Така например, ако целта ви е чрез сайта да популяризирате нов фирмен продукт, предназначен за млади момичета, живеещи в българия сайтът ще е един, а ако целта ви е чрез сайта да подобрите комуникацията с вече съществуващи клиенти, които са предимно мъже на средна възраст от Европа - ще е друг.

3. Правилен избор - кой
Съществуват три варианта за изграждане на фирмения сайт - да се възложи на служител от фирмата, да се възложи на фриленс дизайнер, да се възложи на уеб агенция. При първите два варианта се спестяват средства. Проблемите идват от това, че обикновено добър сайт не може да се направи от един човек. Стои въпросът с поддръжката на сайта, липсват гаранции и за качеството и за сигурността. "Евтиното е скъпо", казва поговорката. При изборът на уеб агенция обикновено със сайта се заемат маркетолози, дизайнери, програмисти, разработчици. Това е екип с опит, който познава възможностите на медиата, предлага опции, за които може би не сте мислили, дава гаранции, поддържа сайта, поема и промоцията му след неговото завършване.

4. Вслушайте се как
Всеизвестно е, че у нас всеки разбира от всичко. И все пак, за да стане качествен сайт - доверете се на професионализма на хората от уеб агенцията. Не налагайте, а споделяйте вижданията и желанията си. Сайтът не е само красиво графично решение. Зад това, което е на екрана стоят сложна функционалност и програмиране. Задължително е да се намери балансът между красивото и функционалното с оглед на това да се получи ефективна комуникация.

5. Изборът - къде
За да бъде сайтът достъпен е важно да се помисли къде ще се постави, т.е. да се избере добър хостинг. Отново - не винаги евтиното (или безплатно) решение е правилното. Това важи в още по-голяма степен при сериозни бизнес проекти, при които възниква необходимост от закупуване на собствен сървър. Консултирайте се със специалисти за оптималното решение.
Обмисленият избор на име на сайта - домейн, също е от значение. То трябва да е едновременно атрактивно, лесно за запомняне и изписване, да "говори" за същността на сайта. Не е задължително адресът да отговаря на търговската марка, важното е да се облекчи достъпът на потребителите.

6. Не е маловажно и кога
Датата на стартиране на всеки проект е важна. След изграждането на сайта и пускането му той се регистрира в портали и търсачки, трябва www адреса да се включи във визитките и останалите печатни материали на фирмата, но това са само първите крачки. Те са крайно недостатъчни. Промоцията на сайта следва да се обмисли. Добре е да се предвиди и банерна реклама, съобщения в пресата, алтернативни форми.

7. Не подценявайте Интернет
Потребителите търсят в Интернет преди всичко информация. За да бъде сайтът удачен рекламоносител, той трябва да дава максимално изчерпателна и атрактивно поднесена информация за организацията, нейния бизнес, задачи и цели. Именно чрез богато съдържание може едновременно да се образоват, да се информират, да се впечатлят, да се “възбудят”, да се привлекат целевите публики и да се спечели доверието им.

8. Не надценявайте Интернет
Интернет е динамична медия. Тя изисква постоянна активност. Вярно е, че чудесата се случват рядко, но чрез постоянство може да се постигне много. И все пак, не очаквайте, че с уеб присъствието си ще решите всички фирмени проблеми.

9. Бъдете реалисти
Освен изброените, със сигурност ще възникнат още много въпросителни. Но това не бива да ви спира! Бъдете наясно, че в Интернет има милиони и милиони сайтове, които също са били замисляни като вашия. Всеки се е стремил да е уникален. Колко от тях са успели? И необходимо ли е това? Не мислете, че е лесно да създадете втори Amazon.com и не искайте да превърнете корпоративния си сайт в Yahoo. Съобразявайте се със законите на Мрежата, бъдете реалисти и ще успеете!