Все повече потребители предпочитат интернет като средство за намиране на оферти и информация за своята почивка. Достъпната информация в мрежата е основен източник и за предварително проучване на избраната дестинация.
Туризмът бележи връх за изминалите години по брой на успешни интернет решения. Тук отдавна е преминало колебанието дали интернет средата успешно кореспондира с желанията за отличната реализация на пазара на туристическите субекти (хотели, туроператори, агенции и т.н.).
Сайтове на хотели
Все повече хотели, малки и големи осъзнават необходимостта да се представят в интернет пространството. Предвид информационния характер на тези сайтове, те са най-често статични, което спестява значителни средства.
Сайтове на туристически агенции
При туристическите агенции, вече е задължително сайта да бъде динамичен, иначе няма да има никаква полза от него. Един добър сайт на водеща туристическа агенция, освен че трябва да изглежда добре и да съдържа изчерпателна информация, трябва да включва и: търсачка, оферти, възможност за online резервации, абонамент за оферти, възможност за публикуване на промоции и др.
Информационни сайтове
Тази категория включва сайтове за: туристически новини, транспорт, хотели, оферти, дестинации, маршрути и др. Тези сайтове предлагат конкретна информация за дадена сфера в туризма, но се отличават с малкото на брой посещения.
Електронни борси
В сферата на туризма те са главно за набиране или предлагане на свободни кадри и за продажба на недвижимо имущество – хотели, вили, парцели и др.